Celebrul brand Murfatlar a ajuns pe mâna unor afacerişti obscuri

Marca Murfatlar, unul din brandurile de referinţă ale României, a ajuns în posesia unor afacerişti obscuri. Firma-mamă şi toate societăţile din grupul Murfatlar se află în insolvenţă din 2012, cu datorii uriaşe, de circa 1,3 miliarde de euro. Anul trecut, DNA a reţinut mai multe persoane din conducerea grupului, într-un dosar de evaziune cu un prejudiciu de peste 150 de milioane de euro. Ca un făcut, şi noul deţinător al mărcii Murfatlar a fost implicat în afaceri evazioniste. Din câte se pare, actualii proprietari ai brandului fac parte din aceeaşi grupare care a coordonat business-ul Murfatlar în toţi aceşti ani.

Insolvenţa Murfatlar România SA duce la situaţii inedite, fără precedent pe piaţa de profil. Aşa se face că istorica marcă Murfatlar a fost cesionată unei firme care avea până anul trecut ca domeniu de activitate comerţul cu textile. Potrivit datelor din dosarul de isol­venţă, administratorul special „a încheiat o serie de înţelegeri contractuale cu societatea Wine Solutions Network, printre care cedarea dreptului de operare a sistemului de franciză Crama Murfatlar pentru o perioada de 5 ani începând cu dată de 01.02.2017, cedarea dreptului de folosinţă cu privire la mărcile (naţionale, comunitare şi inter­naţioanle – inclusiv cele depuse pe cale naţională) şi desenele şi modelele industriale (DMI) pe care le deţine debitoarea (ca unic titular, sau în coproprietate), inclusiv transferarea, conser­varea şi dezvoltarea mărcilor, arendarea terenului plantat cu vită-de-vie în suprafaţă de 352,95 ha”. „Toate acestea au reprezentat mecanisme în vederea continuării activităţii şi păstrării notorietăţii brandului Murfatlar pe piaţa internă şi internaţională”, se arată în motivarea deciziei.

citeste integral pe jurnalul.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.