Magazinele online ale companiilor din industria alimentară se lasă așteptate

Online sau offline? Cât de avantajos este pentru un supermarket să se expună şi în online? Dacă extinderea cu magazine tradiţionale nu a fost deloc o problemă – fiecare mare retailer având un plan bine stabilit pe mai mulţi ani –, iată că pentru online investiţiile bat pasul pe loc.

De ce nu merg afacerile retailerilor din industria alimentară şi în online? Primul răspuns punctat de analiştii din piaţă se referă la decizia de cumpărare care, în cazul alimentelor, funcţionează diferit decât pentru îmbrăcăminte, cărţi sau alte produse nealimentare: în faţa rafturilor, cu zecile de branduri prezentate în ambalaje colorate strident, consumatorii schimbă rapid lista şi se declară învinşi, pun la grămadă în coş mult mai multe produse decât stabilizeră iniţial. Și, mai nou, aceştia şi-au (re)activat obiceiul de „a se plimba“ prin magazin, de a încerca produse noi, o plăcere pe care nu o pot experimenta în mediul online.

Poate fi acesta motivul principal pentru care doar câţiva retaileri au planuri să investească în propriile magazine online? Calculând laolaltă, pentru tot ce înseamnă e-commerce-ul românesc, cifra de afaceri pentru acest sector a crescut susţinut în ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei în 2011, la 5,47 miliarde de lei în 2015, potrivit datelor financiare analizate de KeysFin. Cea mai semnificativă evoluţie a fost marcată între 2014 şi 2015, când business-ul din acest sector a avansat cu peste 2 miliarde de lei.

Creşterea afacerilor a venit pe fondul dezvoltării spectaculoase a serviciilor de comerţ online, asigurate în prezent de peste 5.300 de firme, cu peste 2600 mai multe decât în urmă cu 5 ani. Statisticile mai arată că, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele şi serviciile vândute pe internet, profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane lei în 2011 la 233,7 milioane lei în 2015, în timp ce pentru 2016 ţinta a fost de peste 300 milioane de lei. Chiar şi aşa, cu toate cifrele livrate de anumite studii şi susţinute de analişti financiari, rolul magazinelor de retail alimentar este încă slab.

 

citeste integral pe capital.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.