Nimeni nu mai munceşte în România

Muncitorii calificaţi sunt cel mai greu de găsit în România, în timp ce managerii se pot recruta foarte uşor, se arată într-un studiu de specialitate. Cu alte cuvinte, românii nu mai vor să înveţe o meserie, chiar dacă există o lipsă acută pe piaţă, preferând specializări generice precum managementul. Nouă angajatori din zece se plâng de lipsa candidaţilor valoroşi atunci când recutează, astfel încât procesele de angajare au devenit mult mai lungi şi mai dificile faţă de anii trecuţi.

Cel mai greu de recrutat sunt candidaţii pentru poziţii de muncitori calificaţi (37%), specialişti IT (26%) sau specialişti în vânzări, iar pe cealaltă parte, managerii, contabilii sau specialiştii în finanţe-bănci sunt categoriile ce pun cele mai mici dificultăţi recrutorilor. În aceste condiţii, circa 86% dintre angajatorii români, majoritatea afaceri mici şi mijlocii, se confruntă cu o lipsă acută de candidaţi valoroşi atunci când recrutează, se arată într-un studiu eJobs.

În ceea ce priveşte procesul de recrutare al unui nou angajat, angajatorii plasează abilităţile profesionale în topul celor mai convingătoare aspecte (60%), urmate de pasiunea în domeniu (44%) şi nivelul de implicare în activitatea de zi cu zi (40%).

Conform sursei citate, acest lucru este cauzat de competitivitatea ridicată de pe piaţa muncii, însă două companii din zece consideră că accesul la candidaţi specializaţi este îngreunat şi de lipsa brandului puternic de angajator al acestora.

Angajările au devenit tot mai grele

Ca urmare, procesele de recrutare au devenit prea lungi, susţin 47% dintre companii, şi mai dificile decât acum doi ani (spun 42% dintre angajatorii intervievaţi). Timpul de recrutare pentru poziţiile deschise este cuprins, pentru aproape jumătate dintre respondenți, între 30 și 60 de zile, iar 14% dintre angajatori spun că reuşesc să angajeze după 90 de zile sau chiar mai mult. O treime dintre companii, în special dintre cele mici şi mijlocii, declară că procesul de recrutare nu depăşeşte 30 de zile, și numai 5% dintre angajatori reuşesc să ocupe o poziţie în mai puţin de două săptămâni. Atunci când încep procesul de recrutare pentru o nouă poziție, companiile mizează în principal pe platformele de recrutare online (93%), pe recomandările venite din cadrul echipei existente (67%), pe reţelele de socializare (40%), dar și pe aplicările directe, pe site-ul companiei (26%).

citeste integral pe jurnalul.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *