Un nou început pentru Autostrada Comarnic – Braşov

Ministrul Transporturilor, Petru Sorin Buşe, a anunţat că în 2017 va fi deblocat proiectul acestei artere.

După ce au fost încercate mai multe soluţii pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov, vineri, după ce a recepţionat tronsonul 1 al Ocolitoarei Braşovului. Ministrul Transporturilor, Petru Sorin Buşe (foto), a anunţat că în 2017 „va fi deblocat proiectul acestei autostrăzi”. Mai precis, a precizat acesta, „anul viitor se vor debloca şi două proiecte de interes pentru Braşov, respectiv autostrada Comarnic – Braşov şi segmentul de autostradă Braşov – Sighişoara, care face legătura cu tronsonul care ajunge la graniţa de vest a României”.
În cazul ambelor sectoare de autostradă, ministrul a spus că vor fi reluate licitaţiile aferente acestor proiecte.  În ceea ce priveşte finanţarea lucrărilor la autostrada Comarnic – Braşov, Buşe a afirmat că sunt şase surse posibile, respectiv programele europene, Planul Junker, băncile internaţionale, marii investitori sau parteneriatele public-privat. „Cel mai dezavantajos este parteneriatul public-privat, iar cele mai avantajoase sunt fondurile europene. De asemenea, o variantă tot mai interesantă este implicarea marilor investitori, care, la început au fost mai rigizi, dar de când situaţia politică din Turcia a devenit instabilă, iar mai nou, se vorbeşte de Brexit, aceştia au devenit mai flexibili. Ba mai mult, acum ne caută ei pe noi”, a explicat ministrul.

„De zece ori mai mult”
Sorin Bușe a mai declarat că în 2017 vor fi construiți 150 de kilometri de autostradă, „de zece ori mai mulți” decât în acest an, fiind vorba despre porțiunile Lugoj-Deva, Sebeș-Turda, Suplacu de Barcău-Borș. „Anul acesta nu o fie zero kilometri, anul acesta o fie 15 kilometri. Lotul II Lugoj-Deva  va fi gata pe 15 decembrie. Am fost acolo săptămâna trecută și lucrările sunt foarte avansate. Anul viitor o să fie de zece ori mai mulți, adică 150 de kilometri de autostradă. Vorbim tot de porțiunea Lugoj-Deva, dar și de Sebeș-Turda, plus Suplacu de Barcău-Borș chiar porțiunea unde s-a reziliat contractul cu Bechtel. Cei 26 de kilometri, dacă demarăm acum licitația, când începem sezonul, în martie, ar putea fi terminați în șase luni. Vom face eforturi mari ca să nu mai existe întârzieri pe viitor. De exemplu, la licitații nu vom mai impune un termen clar, ci un interval, de exemplu între un an pentru firmele care lucrează foarte bine și 18 luni pentru constructorii mai puțin eficienți. La licitație vor avea câștig de cauză cei care vor oferi cel mai scurt termen“, a spus ministrul.

 

sursa: bzb.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.