Retailerii pariază 350 mil. € pe deschiderea a 300 de magazine noi. Comerţul modern urmează a depăşi pragul de 2.000 de magazine în 2017 după cea mai rapidă expansiune de până acum

Cele zece reţele din comerţul modern local au în plan să deschidă în acest an circa 300 de magazine în România, cel mai rapid ritm de expansiune de la lansarea comerţului modern în România în 1996. Mai mult, loc de dezvoltare încă există, analiştii şi executivii din piaţă vorbind chiar de un total de 3.500 de magazine moderne în România în următorii 5-7 ani.

Dezvoltarea comerţului modern, atât în urban, cât şi în rural, duce însă la dispariţia de jucători din comerţul tradiţional.

Profi va fi pentru al treilea an consecutiv campionul expansiunii din România, fiind responsabil pentru circa două treimi din magazinele planificate în 2017 pentru deschi­de­re. Pe poziţia secundă în topul celor mai agre­sivi retaileri în ceea ce priveşte expan­siunea se află Mega Image, cu 50-60 de unităţi noi.

„Pentru acest an targetăm alte 200 de magazine noi. Avem un buget de in­ves­tiţii de circa 50 mil. eu­ro, bani orien­taţi cu pre­că­dere către ex­tin­derea re­ţelei şi dezvoltarea logistică“, spunea recent Daniel Cîrstea, românul care conduce reţeaua.

Cele mai multe magazine deschise în 2017 vor fi pe format mic, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate, astfel că sumele investite per unitate vor fi de câteva sute de mii de euro pentru un magazin mic şi de 1-2 mil. euro pentru un magazin de discount cu tot cu teren.

Continuarea pe ZFCorporate

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.