Pierderile de vânzări din cauza produselor falsificate ating în România 3,67 miliarde de lei. La nivelul UE, depășesc 212 miliarde de lei – studii

România este a doua dintre țările cele mai afectate de pierderi de vânzări din cauza produselor falsificate, mai mult decât dublul mediei UE, potrivit unor studii realizate de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).

Potrivit datelor EUIPO, în România se estimează că anual se pierd 3,667 miliarde de lei în mod direct ca urmare a contrafacerii de produse în nouă sectoare analizate, ceea ce reprezintă 15,9 % din vânzările acestora.

Aceasta înseamnă pierderea directă a 26.000 de locuri de muncă în sectoarele respective.

Medicamentele reprezintă sectorul cel mai afectat, vânzările pierdute reprezentând 16,6 % din vânzările legitime, ceea ce înseamnă de patru ori mai mult decât media UE, și este sectorul cu cel mai mare volum de vânzări pierdute în termeni absoluți din cauza contrafacerilor, care însumează peste jumătate din pierderile de vânzări înregistrate în toate sectoarele.

Celelalte opt sectoare afectate sunt produse cosmetice și de îngrijire personal, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, articole sportive, jucării și jocuri, bijuterii și ceasuri de mână, genți de mână, muzică înregistrată, precum și băuturi spirtoase și vin.

La nivelul UE, pierderile sunt estimate la peste 212 miliarde de lei, respectiv 7,4 % din totalul vânzărilor.

 

continuarea pe profit.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.