Monitorul Prețurilor ar putea fi extins în mai multe orașe

Monitorul Prețurilor la alimente, proiectul lansat de Consiliul Concurenței (CC) și ANPC la sfârșitul anului trecut, este vizitat zilnic de aproximativ 20.000 de români, care vor să știe prețurile practicate de marii retaileri, spun reprezentanții CC. În prezent, magazinele monitorizate sunt doar din București, iar CC urmărește extinderea platformei în mai multe orașe.

„Până în prezent, în cele aproape două luni de activitate, nu am întâmpinat probleme cu această platformă. În prima zi am avut peste un milion de vizitatori unici pe Monitorul Prețurilor, iar acum s-a stabilizat undeva la 20.000 de vizitatori. Este însă devreme să tragem concluzii cu privire la eficiența acestui sistem. Dacă va merge bine, vrem să extindem platforma și în alte orașe, în afară de București” declară Bogdan Chirițoiu, președintele CC.

Acesta mai spune că așteaptă o lege prin care retailerii să fie obligați să transmită prețurile practicate. „La Camera Deputaților există un astfel de proiect, iar dacă noul Guvern și-l asumă, ar putea să iasă destul de repede”, declară Bogdan Chirițoiu, președintele CC.

Platforma  www.monitorulpreturilor.info este operată de instituția non-profit GS1 și prezintă prețurile actualizate săptămânal din opt rețele de magazine deținute de retaileri internaționali activi în România: Carrefour, Market (supermarketurile grupului Carrefour), Kaufland, Lidl, Penny Market, Selgros Cash&Carry, Mega Image și Profi.

În prezent sunt monitorizate 303 magazine din București, iar lista produselor monitorizate cuprinde 128 de alimente și băuturi din 64 de categorii. Selecția de produse a fost realizată de către compania de cercetare de piață Nielsen pentru a fi reprezentativă pentru coșul săptămânal de cumpărături al unei gospodării.

Din lista de retaileri monitorizați lipsesc trei nume mari din comerțul modern local: Auchan, Cora și Metro. “Rețeaua Metro, după cum știți, are un model de business diferit de restul retailerilor monitorizați, pentru că nu se adresează direct consumatorului final, prin urmare nu ar fi fost utilă pentru consumator monitorizarea prețurilor în aceste magazine. Cora a refuzat participarea, iar Auchan a participat la toate etapele pregătitoare, dar din cauza unor dificultăți tehnice, legate de sistemele IT, nu a intrat efectiv în monitorizare”, declară reprezentanții CC.

 

sursa: magazinulprogresiv.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *