CITR: Piaţa nu generează atât de mulţi antreprenori pe cât eşuează

Potrivit studiului „Value of Failure”, 92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un eşec se retrag din antreprenoriat
Alexandru Tănase: E important ca societatea şi mediul de afaceri să sprijine antreprenorii cu experienţă şi să nu se grăbească în a le atribui eticheta eşecului
Aproape jumătate dintre companiile româneşti cu impact real în economie se confruntă cu o stare de  dificultate, tendinţă menţinută în ultimii patru ani, arată un studiu CITR Group, realizat cu ajutorul datelor Eurostat şi finanţat de Comisia Europeană, luând în calcul circa 640.000 de societăţi, dintre care doar 3% au active totale de peste un milion de euro şi nu se află în insolvenţă.
O analiză de piaţă comandată de CITR şi derulată la nivelul unui eşantion de aproape 100 de antreprenori ai unor companii de impact asupra business-ului românesc, din şapte regiuni ale ţării, arată că 69% dintre managerii acestora pun dificultatea activităţii companiei pe seama conducerii defectuoase, neperformante, mai degrabă decât pe contextul economic (scăderea comenzilor, diminuarea numărului de clienţi, contractarea pieţelor).
Conform studiului „Value of Failure”, realizat cu ajutorul datelor Eurostat şi finanţat de Comisia Europeană, 92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un eşec renunţă la antreprenoriat, deşi, conform experţilor, se află în cel mai propice moment din punct de vedere al experienţei şi au şanse mai mari de reuşită cu un nou business.
„În aceste condiţii, în care jumătate din companiile româneşti de impact se confruntă cu dificultăţi şi piaţa nu generează atât de mulţi antreprenori pe cât eşuează, ne uităm pasiv la o mare pierdere pentru economia noastră. Societatea şi mediul de afaceri nu încurajează antreprenorul care nu a reuşit din prima, desi eşecul e, categoric, mai valoros decât pasivitatea”, a declarat Alexandru Tănase, asociat coordonator CITR.
„Eşecul e încă privit ca o sentinţă pe viaţă”
Potrivit unei analize CITR, dublată de experienţa interacţiunii cu peste 850 de manageri, una dintre principalele cauze ale acestui fenomen e că eşecul e încă privit ca o sentinţă pe viaţă în România. Antreprenorul e stigmatizat şi izolat imediat, în detrimentul unei susţineri în vederea redresării. În spaţiul comunitar, însă, e privit ca o resursă uriaşă acel om de afaceri care, după ce a reuşit să depăşească un moment de dificultate, are puterea să pornească de la zero.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.