BANI în PLUS de la Comisia Europeană pentru PRODUCĂTORI!

133 MILIOANE DE EURO! Acesta este bugetul aprobat de Comisia Europeană pentru promovarea produselor agricole europene în 2017. Când şi pentru ce se dau banii?

Comisia Europeană anunţă că a adoptat pe 10 noiembrie 2016 strategia de promovare a produselor agricole europene în 2017, cu un buget de 133 milioane euro, cu 22 de milioane de euro mai mult decât în 2016, când au fost alocate 111 milioane euro.

Din aceşti bani, 22,5 milioane de euro vor merge către programe simple de promovare pe piaţa UE, iar 63 milioane de euro vor finanţa programe ce vor promova produsele din UE pe pieţe terţe. Din această sumă, 12,6 milioane de euro sunt prevăzute special pentru sectoarele lapte şi carne de porc, iar 4 milioane de euro pentru promovarea produselor din carne de vită, în timp ce 43 de milioane de euro se vor împărţi între programe de conştientizare a rolului agriculturii asupra mediului, programe de informare asupra schemelor de calitate din UE şi asupra caracteristicilor produselor alimentare europene. O sumă suplimentară de 9,5 milioane de euro este alocată pentru acţiunile de promovare iniţiate şi gestionate direct de către Comisia Europeană.

Extinderea programelor de promovare în 2017 va ajuta la stimularea creşterii şi creării de noi locuri de muncă în sectorul agricol şi alimentar. La nivelul UE, estimăm că o creştere cu un miliard de euro a exporturilor susţine aproximativ 14.000 de locuri de muncă, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan, recent întors din vizita oficială din Vietnam şi Indonezia.

Producătorii europeni vor putea solicita finanţarea programelor de promovare din bugetul pe 2017 cel mai târziu în luna ianuarie 2017, estimează Comisia Europeană. Cofinanţarea CE este de 70% – 85%.

În 2016, Comisia Europeană a finanţat 60 de programe simple de promovare a produselor UE, care acoperă 32 de ţări din afara spaţiului comunitar, faţă de 23 de ţări în 2015. Principalele zone în care sunt promovate produsele europene sunt SUA şi China, iar principalele produse promovate sunt fructe şi legume (30% din programele finanţate de UE), carne (17%) şi lactate (15%).

sursa agroinfo.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.