14 MILIOANE de OI în ROMÂNIA și nici urmă de BRÂNZĂ în MAGAZINE!

ELVEȚIENII AU PLĂTIT. Brânză, berbecuți, lapte, produse gustoase și sănătoase, fabricate în stânele din inima munților nu ajung pe rafturile retailerilor. Primitivismul în care trăiesc oierii din munte, condițiile precare de igienă au condamnat aceste produse să fie folosite doar local, ca monedă de schimb.

Deși avem peste 14 milioane de oi în România, nu găsim nici în restaurante, nici la retaileri, cotlet de berbecuț, și nici brânzeturi. Numărul oilor a crescut din 1989 încoace. Mai mult, avem tradiție, rase bine închegate, dar, în același timp, nu găsești lactate de oaie în retailul modern. Există, de asemenea, o discrepanță între producție, numărul mare de oi și cantitățile de produse puse pe piață. Din estimările noastre, doar 20% din producția de lapte de oaie a României este colectat de procesatorii autorizați și ajunge pe piața organizată. Restul de 80% se folosește local, fie o consumă producătorul, fie se folosește, primitiv, ca monedă de schimb.

O problemă serioasă este că majoritatea stânelor din România sunt neconforme cu legislația europeană în ceea ce privește siguranța alimentară. Condițiile în care se lucrează și se trăiește în stânele din zona montană seamănă mai degrabă cu ele de Ev Mediu. Am pornit de la aceste adevăruri crude și proiectul la care am lucrat în ultimii ani și-a dorit să creeze un lanț valoric, care pleacă de la natură și munte și-i aduce consumatorului final produse de înaltă calitate, spune dr. Ovidiu Spînu, Fundația Open Fields România.

citeste integral pe agroinfo.ro

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.